Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Om du beställt varor och inte hämtar ut din försändelse, så det istället returneras tillbaka (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så kommer vi att ta ut en avgift på 300,- kronor. Hela köpesumman kommer alltså inte att återbetalas. Om du vill att vi skickar varan ännu en gång, då gör vi det gärna och utan extra avgift, men endast vid ett tillfälle.
Du köper varan i befinligt utförande. Det är ditt ansvar att se till att till exempel storlek på ringar och längd på kedjor är korrekt och efter ditt behov. Alla mått står utskrivet på produktsidan. Önskar du få guidning i storleksval är du varmt välkommen att kontakta oss på mail eller telefon. Vi hjälper gärna till!
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Att enbart returnera, utan att först ha kontaktat oss, godkänns inte som giltig ångerrätt.
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. Om du inte valt att betala med Klarna - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer för återbetalning. Är varan ursprungligen inte betald via Swish så har vi ingen möjlighet att återbetala med Swish.
Meddela oss om du kommer att skicka tillbaka något.
Varor som ska returneras skickas till:
Smyckeboden AB
Box 2017
75002 Uppsala
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produktspecifika frågor ska därför riktas direkt till oss i butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR.
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med oss. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/